SALUTARE

Este ora

#ghid_funzionare_sistem_de_franare_asistata #Auto_Hold_tucson #HAC_tucson #DBC_tucson

 #Auto_Hold (numit și #Hill_Holder) este o completare a frânei de parcare electronică. Cu mașina oprită sau în faza de pornire, aceasta împiedică deplasarea accidentală, fără ca șoferul să fie obligat să țină frâna apăsată. În acest fel, funcția Auto Hold garantează confort maxim, precum și o siguranță mai mare atât la volan, cât și la pornire. Sistemul funcționează automat actionând frâna spate de fiecare dată când mașina se oprește complet. De îndată ce mașina detectează o presiune a acceleratorului simultan cu o modificare a numărului de rotații ale roții, frânele sunt eliberate.

În prezența unei cutii de viteze automate, (în mod evident, dacă este activă) și în poziția D (drive) a cutiei de viteze, aceasta menține autovehiculul staționat (de exemplu oprit la semafor) fără a fi nevoit să țină pedala de frână.



❗N.B. Nu este prezent pe mașinile cu frână de parcare manuală

#HAC (Hill Start Assist Control) face ca, computerul de control al sistemului de frânare să activeze automat frânele celor 4 roți pentru câteva momente, în cazul în care șoferul eliberează pedala de frână intr-o urcare inclinata, pentru a împiedica mișcarea înapoi, facilitând astfel același pornire în urcare.

De fapt, imediat ce șoferul părăsește pedala de frână pentru a acționa pedala de accelerație, controlul HAC activează automat frânele celor 4 roți pentru maximum 2 secunde, evitând astfel o posibilă retragere a vehiculului și asigurând astfel o tracțiune mai mare către vehicul.

HAC nu se activează:

- când cutia de viteze este în poziția P (parcare) sau N (neutră)

- atunci când ESC este dezactivat intenționat (sau acesta din urmă este ineficient sau funcționează defectuos)

Auto Hold este utilizat cu vehiculul staționat pe o suprafață plană pentru a evita să mențineți apăsată pedala de frână!

Diferența constă tocmai în „durata de timp” a celor 2 sisteme ...



Paradoxal ...

- auto hold durează până când este apăsată pedala de accelerație

- HAC-ul durează substanțial 2/3 secunde

#DBC (Dynamic Brake Control - Sistem de control al frânei dinamice)

Practic, este utilizat pentru a face drumuri în coborare, fără a fi necesară aplicarea continuă a pedalei de frână. În caz de urgență, DBC reproduce instantaneu presiunea maximă de frână:

- evitarea blocării roților prin interacțiunea cu # ABS (Antiblock Braking System)

- prevenirea derapajului autovehiculului datorită intervenției # ESC / # ESP * (Electronic Stability Control - Electronic Stability Control / Elektronisches Stabilitätsprogramm).

* ESC și ESP, sunt același sistem 😉

Această interacțiune între DBC - ESP - ABS asigură că distanța de oprire sa nu fie crescută / extinsă dramatic.

N.B. DBC

- acționează dacă vehiculul nu depășește 8/10 km / h pentru a avea controlul maxim al mașinii de către șofer (eu personal am încercat acest sistem și viteza este puțin mai mare ... aproximativ 15km / h)

- s-ar putea activat automat la coborârea im tornanta

- nu funcționează cu viteze peste 40 km / h

- funcționează cu senzorul de înclinare al vehiculului (prin urmare, dacă coborârea nu depășește o anumită inclinare, aceasta este dezactivată automat)

- se dezactivează automat dacă viteza depășește 50km / h

Sper că am fost util cuiva

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu